Általános tájékoztató
Iskolaszövetkezetünk 2024 nyarán alakult azzal a szándékkal, hogy a hazai diákság számára egy olyan digitális foglalkoztatási platformot hozzon létre, amely egyidejűleg több, látszólag egymásnak ellentmondó, de mégis harmonikusan megvalósítható célt szolgál:
SIMPLE: MUNKAVÁLLALÁS EGY ÉRINTÉSSEL
(leülsz a géped elé, megnézed a lehetőségeket, kiválasztod, leszerződsz, és indulhatsz dolgozni)
MAX: BÉRMAXIMALIZÁLÁS
(a szövetkezet nyereséget nem képez, a bevételéből a költségeit kifizeti és minden maradék pénzt kifizet a tagjainak)
RÁADÁS: EGYÉNI ÜGYKEZELÉS
(ha problémád van, cikiznek a munkahelyen, visszaélést tapasztalsz vagy jobb munkára vágysz, mindig lesz kontakt, aki melletted áll, akár személyesen is)
Iskolaszövetkezetünkben tagként 16. életévét betöltött, nappali tagozatos tanulóként vagy hallgatóként van lehetőséged munkát végezni. Ettől eltérően munkát végezhet – az iskolai szünet alatt – a tizenötödik életévét betöltött tanuló is.
Az első lépésben egy „Tagfelvételi kérelmet” kell kitöltened, melynek kitöltése során kérünk, hogy kiemelt figyelmet fordíts a személyes adataidra (különös tekintettel: adóazonosító jel, TAJ szám, diákigazolvány száma), valamint a megadott bankszámlaszámodra, mivel jövedelmet csak ezek alapján számfejthetünk és utalhatunk részedre.
A munkavégzést megelőzően meg kell adnod a szükséges adatokat és ki kell töltened a szükséges nyomtatványokat (tehát: adóazonosító jel, TAJ szám, diákigazolvány szám, belépési nyilatkozat, tagi megállapodás stb.).
A tagsági jogviszonyod és a tagsági megállapodás érvényességének feltétele, hogy a jogviszony fennállása alatt a nappali tagozatos tanulói jogviszony folyamatosan igazolva legyen. Ennek érdekében érvényes nappali tagozatos iskolalátogatási igazolást kell leadnod nálunk vagy érvényes diákigazolványt kell bemutatnod nekünk. A munkavégzés érdekében tanulói, illetve hallgatói jogviszonyodat folyamatosan igazolni kell – ezt középiskolai tanulóként évente egyszer, szeptember 1. és 30. között, felsőoktatási hallgatóként évente kétszer, szeptember 1. és 30., valamint február 1. és 28. között kell megtenned. A tanulói vagy hallgatói jogviszony fennállását kizárólag lepecsételt érvényes iskolalátogatási igazolás benyújtása útján áll módunkban elfogadni.Ennek elmulasztása esetén munkát nem végezhetsz.
Iskolaszövetkezetünk Igazgatósága sem polgári jogi (kártérítési), sem pedig büntetőjogi felelősséget nem vállal a valóságnak nem megfelelő (azaz hamis, vagy hamisított) tanulói vagy hallgatói jogviszonyra vonatkozó igazolásért és annak következményeiért, ugyanakkor – kötelezettségének megfelelően – eljárást kezdeményez valamennyi tudomására jutott esetben. Hibás vagy hiányos adatok megadása esetén a jövedelmet csak a következő havi átutalással együtt, vagy pótátutalással kaphatod meg.
A tagsági díj egyszeri 1000 Ft, amelyet az Iskolaszövetkezet a belépést követően első alkalommal részedre kifizetett jövedelemből von le. Az így jegyzett részjegyet Iskolaszövetkezetünk kilépéskor, vagy a törlést követő személyes elszámolás során visszafizeti. Az Iskolaszövetkezetünkbe történő belépéssel – a részjegy pénzbeli ellenértékének levonását követően – a tagsági viszony megszűnéséig a tagnak lehetősége van munkát vállalni.
A munkavégzés előtt tagsági megállapodást kell kötnöd, mely megállapodás alapján Iskolaszövetkezetünk gazdasági tevékenységében személyes közreműködést vállalsz. Ezen tagsági megállapodás tartalmazza a tagsági jogviszony fennállása alatti jogosultságokat és kötelezettségeket. A tagsági megállapodás gyakorlatilag egy keretszerződés, mely a konkrét munkavégzésekre nem utal. Arra az adott feladat teljesítéséhez kapcsolódó konkrét eseti megállapodás szolgál.
A jövedelmed kifizetése pénzintézet részére történő átutalással történhet. A pénzintézeti átutalások a ledolgozott hónapot követő hónap 10. napján, ha ez hétvégére esik, akkor az azt megelőző munkanapon történnek. Iskolaszövetkezetünk hiányos, vagy helytelen adatszolgáltatás esetén az átutalást nem tudja teljesíteni. Átutalásról tájékoztatást a megjelölt fizetési nap előtti munkanapon tudunk adni. Amennyiben a bank hibás adatok miatt a jövedelmet visszaküldi, akkor Iskolaszövetkezetünk fel fog hívni a hiba kijavítására, és utána utalja az összeget.
Belépéseddel tudomásul veszed, hogy – nyilatkozatod alapján – az adóévi jövedelméből Iskolaszövetkezetünk a megfelelő rendelkezések szerint adóelőleget von le. Iskolaszövetkezetünk az adott évi kereseted, illetve költségtérítéseid alapján részedre a következő év január 31-ig adóigazolást küld, vagy lehetővé teszi letöltését az Iskolaszövetkezet weboldaláról, mely alapján a tag (egyéb jövedelmeit is figyelembe véve) önállóan köteles személyi jövedelemadó bevallását elkészíteni.
Jó munkavégzést kíván:
Kalló Viktor, a Simplemax elnöke